چگونه بازدیدکنندگان وب سایت را به مشتری تبدیل کنیم؟

«افزایش ترافیک وب سایت عالی است، اما همه چیز نیست»

اگر وب سایت شما به عنوان یک کسب و کار کوچک فعالیت می کند و برای تبدیل آن به یک کسب و کار پر درآمد برنامه هایی برای فروش محصولات و یا خدمات خود دارید، احتمالاً با تکنیکهای بازاریابی موتورهای جستجو مانند seo (سئو- بهینه سازی سایت) و تبلیغات کلیکی مانند تبلیغات کلیکی گوگل (google adwords) و سایر راههای توسعه وب سایت به منظور هدایت ترافیک به وب سایت خود آشنا شده اید.

اما زمانی که کاربران وارد وب سایت شما می شوند و بازدیدهای وب سایت شما بالا می رود چه اتفاقی می افتد؟ آیا آنها به مشتریانی که حاضر به پرداخت پول می شوند تبدیل خواهند شد؟ اگر بازدیدهای وب سایت شما افزایش پیدا کند، اما بازدیدکنندگان سایت حاضر به پرداخت پول برای آنچه شما می فروشید نشوند، کسب و کار شما (حداقل در دنیای وب ) شکست خواهد خورد.

عامل دیگر موفقیت وب سایت

عامل دیگر موفقیت وب سایت، پروسه ای است که باعث می شود بیشترین درصد بازدیدکنندگان به کسانی که عمل مطلوبی را در سایت شما انجام می دهند تبدیل شوند (عمل مطلوب بر حسب خدمات ارائه شده هر وب سایت مشخص می شود) . این درصد را نرخ تبدیل گویند. برای تبلیغات کلیکی این درصد افرادی است که بر روی تبلیغات شما کلیک کرده و وارد وب سایت شما شده اند و عمل خاصی (مانند پر کردن یک فرم) را انجام داده اند.

محاسبه نرخ تبدیل بازدید کنندگان وب سایت

برای تبلیغات کلیکی این نرخ را می توان به صورت زیر محاسبه کرد:

تعداد افرادی که کار خاصی را در وب سایت انجام داده اند / تعداد افرادی که بر روی تبلیغ کلیک کرده اند * 100

علت اهمیت افزایش نرخ تبدیل (conversion rate) وب سایت، این است که شما می توانید با همان میزان بازدید فروش خود را از طریق سایت افزایش دهید. در این حالت اگر بتوانید بازدیدهای خود را افزایش دهید، فروش شما افزایش تصاعدی خواهد داشت. یعنی در حالتی که نرخ تبدیل خود را 2 برابر کنید، بازدید کنندگان شما 2 برابر شود یعنی فروش 4 برابری.

راه هایی برای افزایش نرخ تبدیل وب سایت

موارد زیر برای وب سایت های فروشگاهی ایده آل هستند اما با اندکی اغماض می توان برای سایر وب سایت ها با عملکردهای متفاوت کارایی داشته باشند.

از سیاستهایی برای بازگشت بازدیدکنندگان وب سایت (مراجعه مجدد) برای تبدیل آنها به مشتری استفاده کنید.

  • - روش های پرداخت مختلفی را به کاربران وب سایت پیشنهاد دهید.
  • - دسترسی ساده به خدمات مشتریان را برای بازدیدکنندگان وب سایت فراهم کنید.
  • - یک شماره تماس برای ارتباط مستقیم در وب سایت قرار دهید و آن را در معرض دید بگذارید.
  • - وب سایت خود را از دید خریداران بررسی کنید.
  • - امنیت وب سایت خود را تامین کنید و آن را به بازدیدکنندگان نشان دهید.
  • - هر از چند گاهی وب سایت رقبای خود را بررسی کنید
  • - از کاربران خود بخواهید به شما درباره وب سایت نظر بدهند.
  • - تخفیفات ویژه در وب سایت بگذارید و آن را تبلیغ کنید.

این راهها نه تنها کافی نیستند بلکه ممکن است به خاطر شرایط مختلف نتایج مختلفی داشته باشند. در واقع هدف از مطرح کردن این بحث این است که شما در این مورد بیشتر و بیشتر فکر کنید و از طراح وب سایت خود و دوستانتان مشورت بگیرید. حتماً شما نیز راههایی در ذهن خود دارید!

میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال